Egzamin gimnazjalny z matematyki 2010 online
Zobacz arkusz egzaminu gimnazjalnego z matematyki 2010! Pewne zadania na corocznych testach gimnazjalnych powielają się. Podobnie jest także z maturami. Zmieniają się tylko dane do zadania. Bądź uważny!
Egzamin gimnazjalny z matematyki 2010 – zadania z arkusza
Informacje do zadań 1. i 2.
Na diagramach przedstawiono udział głównych pierwiastków w masie każdej z podanych geosfer.
Jaki jest procentowy udział węgla w masie biosfery?
A. Około 50%
B. Około 30%
C. Około 20%
D. Około 10%
W której geosferze stosunek masy tlenu do masy pozostałych pierwiastków jest najmniejszy?
A. W litosferze.
B. W atmosferze.
C. W biosferze.
D. W hydrosferze.
Informacje do zadań 10.–12.
Na podstawie Raportu GUS 2008 uczeń narysował wykres wielkości wydobycia, eksportu i importu węgla kamiennego w Polsce w latach 2004–2008, ale pominął dwa słupki.
Dwa pominięte słupki dotyczą
A. importu w 2007 r. i wydobycia w 2008 r.
B. wydobycia i eksportu w 2007 r.
C. wydobycia w 2007 r. i eksportu w 2008 r.
D. eksportu i importu w 2008 r.
W latach 2004–2006 w Polsce
A. rosło wydobycie i rósł eksport węgla kamiennego.
B. malało wydobycie, a rósł import węgla kamiennego.
C. zmniejszał się import węgla kamiennego.
D. zwiększała się różnica między eksportem i importem węgla kamiennego.
- Ucz się matematyki już od 25 zł. Instrukcja premium
- Uzyskaj dostęp do całej strony MatFiz24.pl
- Wesprzyj rozwój filmów matematycznych
Jeśli wiadomo, że w latach 2006–2008, podobnie jak w latach 2004–2006, import węgla kamiennego do Polski wzrastał co roku, to w roku 2007 importowano
A. więcej węgla niż w roku 2008.
B. więcej węgla niż w roku 2005.
C. mniej węgla niż w roku 2004.
D. tyle samo węgla, co w roku 2006.
Krawędź czworościanu foremnego ma długość 4 cm. Pole powierzchni całkowitej tego czworościanu jest równe
Treść dostępna po opłaceniu abonamentu.Każda z figur przedstawionych na rysunkach powstała z trójkąta równobocznego o boku długości a i równoległoboku o jednej parze boków długości b. Porównaj obwody tych figur. Które zdanie jest prawdziwe?
A. Figura II ma większy obwód niż każda z pozostałych.
B. Figura III ma mniejszy obwód niż każda z pozostałych.
C. Wszystkie figury mają takie same obwody.
D. Za mało danych, by porównać obwody.
Informacje do zadań 25.–27.
Karat jubilerski to jednostka masy kamieni szlachetnych. Termin ten pochodzi od greckiego słowa keration, oznaczającego śródziemnomorską roślinę, która po polsku nazywa się szarańczyn. Jest to drzewo z rodziny motylkowatych o liściach złożonych, parzystopierzastych (o parzystej liczbie listków). Nasiona z jego dojrzałych strąków – drobne, twarde, o bardzo wyrównanej (197 miligramów) masie – stosowane były jako odważniki. Współcześnie do podawania masy kamieni szlachetnych i pereł służy karat metryczny (ct) równy 0,2 g. Największy z dotychczas znalezionych diamentów (noszący nazwę Cullinan) miał masę 3106 ct. Wykonano z niego 105 brylantów, tracąc przy obróbce aż 65% pierwotnej masy kamienia.
Ile karatów mają łącznie brylanty wykonane z Cullinana? Zapisz obliczenia.
Treść dostępna po opłaceniu abonamentu.Informacje do zadań 29. i 30.
Pracownik ochrony chodzi wzdłuż ogrodzenia parkingu (w kształcie trapezu prostokątnego) ze stałą prędkością 1 m/s. Obchód zaczyna od wartowni A. Na rysunku przedstawiono plan jego trasy, a obok podano wymiary parkingu
Minęło 10 minut od chwili rozpoczęcia obchodu. Na którym odcinku znajduje się pracownik ochrony? Zapisz obliczenia.
Treść dostępna po opłaceniu abonamentu.Pracownik doszedł do 1/5 odcinka BC (punkt P). Oblicz, w jakiej odległości jest on od odcinka AB, a w jakiej od punktu B. Zapisz obliczenia.
Odpowiedź: Odległość punktu P od odcinka AB jest równa ……………………..
Odległość punktu P od punktu B wynosi ………………………….
Maksymalnie załadowane ciężarówki: jedna o nośności 8 t, a druga 12 t przewiozły 520 ton węgla, wykonując w sumie 60 kursów. Ułóż układ równań, który pozwoli obliczyć, ile kursów wykonała każda z ciężarówek.
Treść dostępna po opłaceniu abonamentu.Uczniowie klasy III wybierali przedstawiciela do samorządu szkolnego. Było troje kandydatów: Ola, Paweł i Romek. W klasie jest 32 uczniów i każdy z nich oddał jeden ważny głos. Zwyciężyła Ola, uzyskując mniej niż połowę głosów. Reszta głosów rozłożyła się równo między pozostałych kandydatów. Ile głosów otrzymała Ola, a po ile pozostali kandydaci? Znajdź i wypisz wszystkie możliwości. Uzasadnij, że nie ma więcej.
Treść dostępna po opłaceniu abonamentu.- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2017
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2016
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2015
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2014
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2013
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2012
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2011
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2010
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2009
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2008
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2007
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2006
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2005
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2004
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2003
- Egzamin gimnazjalny z matematyki 2002