Blog matematyczny - Edukacja i luźne tematy - MatFiz24.pl

Blog edukacyjny z poradami - MatFiz24.pl

Blog MatFiz24 powstał z myślą, aby dostarczyć przydatnej wiedzy z szeroko pojętej edukacji. Matematyka to zaledwie jeden przedmiot. Na łamach naszego bloga dowiesz się, jak bezboleśnie zdać maturę i egzaminy z różnych przedmiotów.

Dostarczymy Ci przydatnych materiałów i unikalnej wiedzy. Z pewnością nauczysz się więcej niż przypuszczałeś. Nauka to nie wszystko. Czytając bloga odkryjesz także pomysł na udane wakacje. Zapraszamy do śledzenia naszych porad.

Pracodawca pokryje koszty pracy zdalnej w tym prąd i internet

Praca zdalna internet

W Kodeksie Pracy szykują się zmiany. Pojawił się projekt, który zakłada wprowadzenie pojęcia pracy zdalnej oraz nowych obowiązków dla pracodawcy. Jeśli nie nastąpią w nim zmiany, całkiem możliwe, że właściciele firm wezwą pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej. Dlaczego? W projekcie pełno jest zawiłości, nieścisłości i formalizmu, który może przynieść więcej szkód niż pożytku. Wyjaśniamy, na czym dokładnie polegają zmiany i obowiązki pracodawców.

czytaj dalej

Matura z chemii? To prostsze, niż Ci się wydaje

Maturalny kurs z chemii

Matura nazywana jest egzaminem dojrzałości. Trzeba przyznać, że taka forma wypowiedzi może budzić w wielu osobach niepokój. W końcu informuje ona o tym, że czeka nas bardzo trudny i ważny egzamin. Presja może okazać się tak duża, że uniemożliwi uzyskanie pozytywnego wyniku – mimo szerokiej wiedzy i dużych umiejętności. Jak zatem poradzić sobie z tym problemem? Właściwe przygotowanie to nie tylko wkuwanie regułek i nieustanny trening. To także znajomość logicznych rozwiązań zagadnień związanych z danym przedmiotem. Zobacz więc, jak kursy maturalne z chemii są w stanie przygotować Cię do tego dnia i rozpoczęcia nowego etapu życia na studiach. 

Kompleksowe kursy z chemii online

czytaj dalej

Porządek na biurku, czyli jak przy użyciu organizerów na biurko usprawnić swoją pracę?

Czy to w domu, czy w biurze, nieważne gdzie – stan naszego biurka mówi wiele o nas samych i ma ogromne znaczenie dla jakości wykonywanej przez nas pracy. Zaburzenie porządku jest bardzo łatwe, kiedy potrzebujemy mieć pod ręką wiele przedmiotów naraz, szczególnie gdy się śpieszymy lub jesteśmy pochłonięci pracą, a do tego nasze biurko nie ma wystarczająco dużych dla nas rozmiarów. Na szczęście jednak możemy wyposażyć się w liczne akcesoria, które w znacznym stopniu ułatwią nam utrzymanie porządku w miejscu pracy. 

Organizery na biurko – prosty sposób na okiełznanie bałaganu

Zastosowanie prostych, acz kluczowych dla utrzymania porządku na biurku zasad jest w stanie w znacznym stopniu ułatwić nam życie. Wbrew pozorom jedyną złotą zasadą nie jest zaopatrzenie się w organizery na biurko (https://biurozakupy.pl/pojemniki-przyborniki-na-biurko). Powinniśmy je posiadać, gdyż usprawnią one cały proce utrzymywania porządku, jednak musimy pamiętać o czymś więcej, a mianowicie o trzymaniu na biurku tylko najpotrzebniejszych rzeczy. Jeśli nie zastosujemy się do tej rady, to oprócz bałaganu na blacie zapewnimy sobie także bałagan w organizerach na biurko.

Artykuły piśmiennicze i inne akcesoria na Twoim biurku

To właśnie wszelkie długopisy, ołówki, pióra i akcesoria takie jak zszywacze, dziurkacze itp. Zajmują większość miejsca na naszych biurkach, powodując najwięcej zamieszania. Często leżą na stole luzem, przeszkadzając nam podczas pracy. Oczywiście warto również wspomnieć o tym, że gdy tylko potrzebujemy długopisu lub ołówka, te na stole nie najada się do pisania, więc ostatecznie kończymy z pożyczonym od kolegi, czy koleżanki pisadłem.   Dlatego też właśnie odpowiednio dobrane organizery na biurko to rozwiązanie idealne zarówno pod względem miejsca dla przyborów, jak i ogólnego schludnego i zorganizowanego wyglądu całego biurka.

Na jakie organizery na biurko się zdecydować?

Jednym z najważniejszych elementów na naszym stanowisku jest pojemnik na długopisy. Bardzo ważne, aby był on na tyle pojemny, aby zmieścić wszystkie potrzebne przybory, a jednocześnie na tyle smukły i delikatny, aby nie zajmować za dużo miejsca. Jeśli w naszej pracy musimy używać wielu różnych artykułów piśmienniczych i najlepiej, żebyśmy je wszystkie mieli pod ręką, to być może warto zdecydować się na przybornik na biurko. Może być to o wiele lepsze i bardziej praktyczne rozwiązanie niż dokładanie kolejnych pojemników na długopisy.

A co z papierami? Pojemnik na dokumenty – biurowy superbohater!

Obecność przeróżnych dokumentów i ważnych papierów na biurku to na pewno znana nam wszystkim sytuacja. Niestety, ale nie ma nic gorszego niż nieuporządkowane, chaotycznie rozmieszczone na biurku dokumenty. Szczególnie gdy okazuje się, że któregoś z nich natychmiast potrzebujemy. Przebieranie w nich może spowodować nie lada frustrację. Dlatego najlepiej jest zaopatrzyć się w smukły pojemnik na dokumenty. Ustawiając go na brzegu biurka, nie zabieramy sobie szczególnie dużej ilości miejsca, a utrzymując ład, ułatwimy sobie pracę i szybko znajdziemy dokument, którego potrzebujemy.

Idealnie dopasowane – wybierz dopasowany organizer na biurko

Decydując się na organizery na biurko, zwróćmy uwagę również na ich design. Efektywnej pracy sprzyjają stonowane kolory oraz współgrająca ze sobą aranżacja. Warto zatem postawić na pojemniki pasujące do siebie, np. pochodzące z jednej linii stylistycznej. Nie powinniśmy mieć problemów z tym, aby zakupić pojemnik na długopisy, dokumenty, a także pojemnik na spinacze – wszystkie w tym samym stylu. 


Artykuł powstał we współpracy z biurozakupy.pl

Znajomość Excela – sposobem na dobrą pracę

Kurs Excela

Znajomość Excela – sposobem na dobrą pracę

Bez wątpienia znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel jest ważna w każdej pracy biurowej i analitycznej, gdzie operuje się na liczbach i danych. Umiejętność jego obsługi to kompetencja, którą każdy powinien posiadać w swoim CV. Choć podstawowej znajomości tego programu do obliczeń i analizy danych już od kilkunastu lat uczą nauczyciele informatyki w szkołach, to ciągle wiedza wielu osób w tym zakresie jest niewielka lub żadna. A przecież znajomość Excela jest sposobem na dobrą i efektywną pracę.

czytaj dalej