Pozycjonowanie sklepu internetowego ‒ check lista, z którą nie zginiesz w sieci.
Pozycjonowanie sklepu internetowego, zwłaszcza w czasach, w których konkurencja jest ogromna, nie należy do najprostszych zadań. Jest jednak możliwe. Musimy jednak prowadzić działania regularnie i w prawidłowy sposób. O czym w szczególności pamiętać? Poniżej krótka check lista.
Pozycjonowanie sklepów internetowych z 1stplace.pl
Pozycjonowanie sklepów internetowych to konik 1stplace.pl. 1stplace.pl to agencja e-marketingowa, która ma na koncie współpracę z firmami prowadzącymi sklepy e-commerce z różnym asortymentem, począwszy od kawy i herbaty, po kosmetyki, odzież, artykułu gospodarstwa domowego, meble, narzędzia i wiele, wiele innych. Specjaliści zapewniają kompleksową pomoc, począwszy od opracowania strategii, po wdrożenie działań, analizę efektów i comiesięczne raportowanie.
Zwiększ widoczność sklepu e-commerce ‒ działania, o których musisz pamiętać
- Architektura ‒ architektura sklepu internetowego to podstawa. Przemyślane menu, logiczny podział na kategorie, intuicyjna ścieżka zakupowa, to kwestie, które obowiązkowo powinniśmy mieć na uwadze. Dzięki temu użytkownik będzie bez problemów poruszał się po naszym sklepie, a roboty szybciej ją zrozumieją i zaindeksują.
- Adresy URL ‒ każda z podstron Twojego sklepu internetowego powinna mieć unikalny adres URL. Najlepiej, żeby w adresie znajdowało się ważne w przypadku danej podstrony słowo kluczowe. Czego natomiast adres nie powinien zawierać? Przypadkowych znaków i słów, które nic nie znaczą.
Podstrony ze zoptymalizowanymi adresami URL zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, są też przyjazne dla użytkownika ‒ klient, już na podstawie samego adresu URL wie, co zawierać będzie dana podstrona.
- Linkowanie wewnętrzne ‒ linki wewnętrzne to nawigacja, drogowskazy, dzięki którym, użytkownik znajdzie interesujące go informacje, a roboty bez problemów zinterpretują naszą stronę. Wpłynie to na jakość indeksacji (strony i sklepy www widoczne są w wyszukiwarce dopiero po indeksacji). Linki wewnętrzne umieszczamy w menu, w stopce strony, w treściach, w boksach. Skusić się także możemy na linki graficzne.
- Prędkość ładowania ‒ gdy użytkownik odwiedza nasz sklep, oczekuje, że wszystko będzie działać sprawnie. Nie może więc być mowy o tym, że witryna zacznie się zacinać, a podstrona produktowa będzie ładować się w nieskończoność. Takie okoliczności to utrata klienta, a co za tym idzie, zysków. Prędkość ładowania wpływa nie tylko na satysfakcję użytkownika, ale stanowi też istotny czynnik rankingowy.
W jaki sposób zoptymalizować prędkość ładowania? Warto skompresować grafiki, przeprowadzić edycję kodu źródłowego, zmniejszyć liczbę przekierowań, sprawdzić, czy na stronie nie zostały zainstalowane zbędne wtyczki. Konieczna może okazać się też zmiana hostingu.
- Certyfikat SSL ‒ bezpieczeństwo jest niezwykle ważne i to zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników. W przypadku braku certyfikatu SSL użytkownik zobaczy komunikat, że sklep bądź strona www, które chce odwiedzić, są potencjalnie niebezpieczne. W takich sytuacjach użytkownicy opuszczają witrynę (nikt nie chce zostawić danych bądź prowadzić transakcji na stronach www, które nie są zabezpieczone). Skutkuje to utratą szansy na konwersję, wyższym współczynnikiem odrzuceń, spadkiem w rankingu Google.
- Treści ‒ bez treści nie ruszymy dalej. Teksty dostarczają informacji na temat osobowości naszej marki, celów firmy, opowiadają, dlaczego robimy to, co robimy. W treściach produktowych zawarte są informacje na temat parametrów i zalet konkretnych produktów. Artykuły blogowe dostarczają inspiracji, pokazują, jakie problemy może rozwiązać nasz produkt bądź usługa, którą oferujemy.
- Estetyczne grafiki z atrybutami ALT ‒ bez względu na to, jakie produkty sprzedajesz, w Twoim sklepie internetowym nie może zabraknąć estetycznych zdjęć. Zdjęcia przyciągają uwagę, prezentują produkty, mogą zadziałać zachęcająco lub przeciwnie, zniechęcająco. Warto więc zadbać o to, by prezentowały się lepiej niż zdjęcia w sklepach konkurencji. Oprócz samych grafik zwróćmy uwagę na atrybuty ALT, czyli alternatywne opisy obrazków. Dzięki atrybutom ALT roboty wiedzą, co znajduje się na grafice i mogą ją odpowiednio zaindeksować.
- Poprawność indeksacji ‒ strony i sklepy internetowe widoczne są dopiero po indeksacji. Możemy nieco pomóc robotom znaleźć nasz sklep www lub nowe podstrony. W jaki sposób? Na przykład, zgłaszając indeksację ręcznie w Google Search Console. Możemy także umieścić adres URL w mapie strony, zadbać o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne kierujące do ważnej dla nas podstrony.
- UX – UX, czyli User Experience to kolejna ważna kwestia. W końcu to użytkownik kupuje nasze produkty i to on powinien być zadowolony. Zadbajmy więc o to, by zainteresowany bez problemów mógł znaleźć interesujące go produkty, rozmiar, kolor artykułu, wszelkiego typu informacje.
- Schema ‒ dane schema to sposób, by przykuć uwagę klientów już z poziomu wyszukiwarki Google. Dane schema to rozszerzone wyniki wyszukiwania, zawierające przydatne dla użytkowników informacje. W przypadku sklepów internetowych mogą to być informacje dotyczące dostępności artykułów, ceny, sposobów dostawy. Mogą to także być oceny gwiazdki, menu okruszkowe, sekcje FAQ, listy punktowe.
- Profil linków zewnętrznych ‒ działania w obrębie sklepu internetowego to nie koniec. Należy także zadbać o wartościowy profil linków zewnętrznych. Linki kierujące na naszą stronę powinny pochodzić z różnych źródeł, cieszących się autorytetem.
Widoczność sklepu internetowego, optymalizacja witryny pod standardy UX, wysoka jakość obsługi z pewnością nie pozostaną bez wpływu na nasze zyski. Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie to długotrwały proces i zacznijmy działać już dziś.