Organizacja targów pracy
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co dodatkowego możesz zaproponować swojej firmie? Czy warto wziąć udział w targach pracy? Oto kilka wskazówek, które pomogą zorganizować nowe przedsięwzięcie.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co dodatkowego możesz zaproponować swojej firmie? Oprócz pracy, poszerzenia umiejętności i nawiązywania nowych kontaktów, postaw na organizację aktywności, które przyniosą wiele korzyści. Co by było, gdybyś znalazł się w roli gospodarza targów pracy lub przynajmniej obsługiwał stoisko swojej firmy? Jak się przygotować do nowego przedsięwzięcia?
Oto kilka wskazówek, które pomogą ci cieszyć się z roli organizatora.
Jak zorganizować targi pracy?
Wybierz odpowiednią lokalizację
Zlokalizowanie targów w centrum miasta może mieć sens dla pracodawców, ale czy będzie to oznaczać, że osoby poszukujące pracy będą musiały płacić za parking? Nie ma jednej idealnej lokalizacji dla wszystkich, ale lepiej jest zaplanować ją tak, aby była wygodna dla uczestników.
Zadbaj o wysokiej jakości materiały promocyjne
Oczywiście zamierzasz ogłosić targi, ich lokalizację i datę. Ale czy informujesz osoby poszukujące pracy o dodatkowych wydarzeniach lub kluczowych pracodawcach, którzy się zgłosili? Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie strony internetowej o targach z pełną listą uczestniczących firm i linkami do ich stron.
Jeśli to możliwe, skorzystaj z usług partnera medialnego. Nawet jeśli twój udział ogranicza się do zorganizowania stoiska na targach, warto zapytać lokalną gazetę lub stację radiową, czy wspomną o targach (i twojej firmie) swoim czytelnikom i słuchaczom. Jeśli masz większą rolę w planowaniu targów pracy, postaraj się podpisać umowę z partnerem medialnym na wczesnym etapie procesu. Są to sponsorzy, którzy nie płacą za uczestnictwo, ale oferują reklamę w zamian za stoisko lub wspólną reklamę.
Przynieś materiały promocyjne, które będą interesujące dla uczestników targów. Zbyt często stoiska są obklejone dużymi plakatami reklamującymi produkty firmy. To lepsze niż nic, ale najlepiej byłoby, gdybyś stworzył ekspozycję, która opowie osobom poszukującym pracy o firmie jako idealnym miejscu do złożenia CV. Rozłóż na stole ulotki i wielostronicowe broszury (rodzaje broszur znajdziesz tutaj), w których zamieścisz ofertę pracodawcy, historię firmy oraz informację o benefitach dla pracowników. Przygotuj również aktualne oferty pracy.
Pomyśl o wygodzie
Zastanów się nad wstawieniem dodatkowych miejsc siedzących między stoiskami. Zorganizuj wygodne miejsce do wypicia kawy. Zadbaj o dystrybutory wody oraz automaty z napojami i przekąskami.
Użyj taboretów zamiast krzeseł. Możesz też rozważyć ustawienie taboretów przed stołem, a nie za nim. Dlaczego? Ponieważ będziesz wyglądał bardziej zachęcająco dla osób poszukujących pracy.
Przygotuj informacje, którymi będą mogli podzielić się przedstawiciele twojego stoiska. Można przewidzieć niektóre pytania od osób poszukujących pracy. Będą oni pytać, czym zajmuje się firma, czego oczekuje się od kandydatów do pracy i z kim powinni się skontaktować, aby uzyskać więcej informacji. Nie kieruj osób poszukujących pracy na stronę internetową. W większości przypadków możesz mieć pewność, że już na niej byli. Poza tym, jeśli cała interakcja może być załatwiona online, dlaczego miałbyś być na targach?
Interakcja z uczestnikami targów pracy
Niektóre osoby poszukujące pracy mają trudności w takich sytuacjach. Aby rozmowa była bardziej owocna, bądź gotowy zapytać, jaka była ich historia zawodowa lub jakiej pracy teraz szukają. Możesz nie mieć dla nich odpowiedniej oferty, ale warto dowiedzieć się, co mogą zrobić.
Pamiętaj żeby nie rozpocząć sprzątania stanowiska i pakowanie materiałów promocyjnych przed czasem.To kuszące, zwłaszcza, gdy na targach robi się cicho. Dlaczego wyjście 30 minut przed końcem może być problematyczne i niemile widziane? Możesz przegapić najlepszych kandydatów. Osoba poszukująca pracy, która przybywa po całym dniu pracy lub zajęć, to osoba, z którą chcesz się spotkać.
Segreguj kandydatury
Wszelkie dalsze działania, które będziesz prowadzić, można usprawnić, zabierając ze sobą foldery lub pudełka oznaczone odpowiednimi działaniami. Na przykład, pudełko oznaczone jako „zadzwoń” może zawierać CV kandydatów, z którymi chcesz się natychmiast skontaktować, podczas gdy pudełko oznaczone jako „przekaż dalej” może być dla tych, których CV chcesz rozpowszechnić.