Koszt budowy strony internetowej przez firmę informatyczną to dopiero początek wydatków.
Wielu osobom wydaje się że wystarczy zbudować internetową i telefon od razu zacznie dzwonić, niestety to nie działa tak jak w przypadku takiego klasycznego biura w dobrej okolicy z dużym ruchem pieszym.
Skąd przekonanie o tym że wystarczy zbudować stronę internetową i telefon się od razu rozdzwoni ?
Może z błędnego wyobrażenia że Internet to bardzo ruchliwe miejsce i że ludzie znajdą nas sami, niestety rzeczywistość jest o wiele bardziej wyboista niż nam się może wydawać.
Strona internetowa cena wykonania takiej strony jest tak naprawdę niczym w porównaniu do kosztów związanych z jej reklamą i to taką reklamą która sprawi że twój telefon będzie dzwonił.
Wiele osób pyta mnie czy w koszcie budowy strony internetowej jest już pozycjonowanie, to kompletny brak znajomości tematu co jest zrozumiałe ponieważ pozycjonowanie strony internetowej to temat bardzo złożony.
To nie jest tak że wystarczy postawić w internecie banner przy swoim “biurze” i klient się pojawi, w Internecie działa to zupełnie inaczej. Pozycjonowanie strony internetowej to rozciągnięty w czasie proces, wyniki nie przychodzą z dnia na dzień, nawet nie z miesiąca na miesiąc, gdyby to było aż tak proste jak się większości osób wydaje każdy byłby w TOP3+, niestety miejsc na 1 stronie wyników na dane zapytania (hasła kluczowe) jest tylko 10 a chętnych na tych 10 miejsc tysiące.
Dlatego – nie, pozycjonowanie nigdy nie jest wliczone w cenę budowy strony internetowej i jeśli którakolwiek firma zaproponuje ci coś takiego – to będzie niczym innym jak robieniem tzw. wody z mózgu, gdyż w tej “usłudze” będzie nic innego jak utworzenie konta w google, uruchomienie co najwyżej search console i zgłoszenie mapy witryny w celu jej szybszej indeksacji. Indeksacja strony www w Google nie da ci nic poza tym że Google zauważy twoją stronę internetową.
Aby na twojej stronie www pojawił się ruch ,ruch który może przerodzić się w płacących klientów muszą zaistnieć dwa czynniki
- musisz zapłacić agencji SEO za tzw. pozycjonowanie czyli , publikowanie linków w internecie w wartościowych poczytnych serwisach – ideałem jest publikowanie specjalistycznych artykułów gościnnych z linkiem do twojej strony internetowej
- nie oczekiwać że wyniki pojawią się w ciągu miesiąca ,dwóch czy trzech
Niestety, innej metody nie ma, alternatywą są znacznie droższe formy reklamy strony internetowej np. tj Google Ads gdzie za każde kliknięcie swojej reklamy i to zależnie od branży w której działasz zapłacisz od kilku do nawet kilkunastu zł nie mając przy tym gwarancji że osoba która odwiedzi twoją stronę internetową zada sobie trud aby sięgnąć po telefon i do ciebie zadzwonić czy napisać maila. Zdawszy sobie sprawę z tego tzw. SEO czyli pozycjonowanie strony internetowej może się okazać nad wyraz sensownym rozwiązaniem bo pomimo tego że wyniki nie przychodzą szybko to jednak płacenie np. agencji SEO za pozycjonowanie strony internetowej np. 1000 zł miesięcznie może się okazać bardzo niskim kosztem względem długoterminowych korzyści.
Przemnóż sobie teraz na szybko np. ruch pozyskany przez pozycjonowanie w perspektywie np. pół roku , ruch który osiągnie poziom 50 odwiedzin (kliknięć) dziennie. Płacąc pozycjonerowi 1000 zł miesięcznie i licząc się z tym że twoja strona internetowa przez pierwszych 6 miesięcy nie będzie generowała żadnego ruchu.
1000 zł x 6 = 6000 zł nie mając de facto do tego momentu ruchu
Weźmy teraz kolejnych 6 miesięcy roku gdy mamy już powiedzmy nawet te skromne 50 odwiedzin na dobę i np. gdybyś miał za te kliknięcia zapłacić w Google Ads 3 zł/klik
50 x 30 = 1500 kliknięć miesięcznie x 6 miesięcy = 9000 kliknięć w ciągu następnych 6 miesięcy (przy czym ten ruch powinien cały czas rosnąć po tych 6 miesiącach ale załóżmy że jest to tylko 50 wejść na dobę)
Koszt kampanii Google Ads dla takiej strony internetowej w ciągu następnych 6 miesięcy wyniósłby przy tych założeniach 9000 klików x 3 zł = 27 tysięcy zł i to za 6 miesięcy takiej reklamy, zakładając że płaciłbyś cały rok za taki wolumen ruchu na stronie internetowej w Google Ads – twoje wydatki na taką kampanię wyniosłyby 54 tysiące zł.
Ile zapłacisz za 1 rok pozycjonowania strony internetowej ?
12 miesięcy x 1000 zł = 12 tysięcy zł (prawie 3 krotnie mniej)
Jest różnica prawda ? (:
Ta różnica z każdym rokiem pozycjonowania będzie się powiększać ponieważ ruch pozyskiwany poprzez pozycjonowanie strony internetowej będzie ci rósł, w Google Ads aby ruch ci wzrósł musiałbyś zapłacić firmie Google odpowiednio większe pieniążki.
Pozycjonowanie strony internetowej jest dla ludzi bardzo cierpliwych, jeśli nie masz w sobie tej cierpliwości korporacja Google z chęcią przyjmie twoje pieniążki, ruch na stronie internetowej będziesz miał praktycznie natychmiast , niestety tanio nie będzie.
Pamiętaj więc że cena strony internetowej jest niczym w kontekście kosztów jej skutecznej reklamy, więc warto moim zdaniem poświęcić swój czas który zamierzałeś przeznaczyć na znalezienie oferty budowy strony www 100 zł taniej niż gdzie indziej na poszukanie relatywnie niedrogiej i skutecznej firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych lub własną edukację w tym zakresie aby optymalizować koszty.
Koszt strony internetowej to wydatek jednorazowy, jej reklama to będą wydatki cykliczne, naprawdę warto zapłacić firmie za budowę strony internetowej która będzie przyjazna wyszukiwarkom internetowym którą będzie można dobrze/skutecznie zoptymalizować a całą swoją uwagę zamiast na szukaniu “okazji” przekierować w stronę pozyskania wiedzy na temat optymalizacji kosztów reklamy /pozycjonowania strony internetowej bo to będzie twoim głównym kosztem z nią związanym a nie koszt jej budowy.
Jeśli jesteś zainteresowany budową strony internetowej czy też metodami jej skutecznej i relatywnie niedrogiej reklamy w internecie więcej informacji na ten temat znajdziesz na tej stronie – stronainternetowacena.pl