Co robić, by serwis www był na szczycie?
Pierwsza dziesiątka list wyników wyszukiwania jest marzeniem dla wielu właścicieli stron internetowych. Jest to marzenie osiągalne, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość i zaplanować wszystkie działania oraz, co najważniejsze plan wprowadzić w życie.
Od czego należy zacząć?
Pierwszym punktem na liście musi być uświadomienie sobie faktów, czyli zbadanie pozycji startowej dla serwisu. To można zrobić własnoręcznie. Wystarczy dostęp do internetu i ulubiona przeglądarka, którą należy uruchomić w trybie incognito.
Dlaczego?
Wersja gościa no name pozwala ominąć filtry narzucane przez wyszukiwarkę na warunki wyszukiwania zapisane na koncie użytkownika. Następny rozdział to audyt, którego wykonanie warto zlecić fachowcom. Lepiej nadają się do szukania dziur w całym. Poza tym wnioski otrzymamy w formie raportu o stanie serwisu z proponowanymi zmianami. Łatwo będzie później ocenić stan prac.
Kolejnym krokiem będzie optymalizacja stron internetowych
Prowadzi się ja na poniższych polach
1. Kod źródłowy
Należy zadbać o czystość kodu i stosowanie ogólnych, dobrych praktyk, co wpływa pozytywnie na walidację. Struktura kodu źródłowego powinna być podzielona na dwie zasadnicze strefy. Część opisana czystym HTML-em, odpowiadająca za istnienie wszystkich elementów layoutu, oraz stronę prezentacji. Za nią odpowiada CSS. Powinien istnieć wyraźny podział plików z rozszerzeniami html i css, bez wzajemnych zazębień, czyli tzw. stylu lokalnego. Jedynym połączeniem plików ma być odniesienie z sekcji head w szablonie HTML.
2. Słowo pisane
Teksty na stronie powinny odzwierciedlać potrzeby użytkowników. Muszą być unikalne, czyli jedyne w swoim rodzaju i poprawne. Poprawne stylistycznie, gramatycznie i językowo. Algorytmy wyszukiwarek potrafią rozprawić się szybko z duplikatami i tekstami generowanymi maszynowo.
3. Keywords
Wielki wpływ na teksty mają działania seo, które wymogły na strukturze „opowieści” nieznaczne przystosowania. Takim realnym wymiarem jest dostosowanie słów kluczowych. Bez słów kluczowych nie ma efektywnego wyszukiwania. Należy tylko uważać, by nie przesycić tekstów wybranymi frazami. Ich znaczenie musi być też zgodne z meritum serwisu i powinno pokrywać się z treścią zapytań używanych przez usługobiorców.
4. Grafika
Zdecydowanie należy dbać o „smukłą linię” grafiki. Przeładowane szczegółami zdjęcia na pewno spowolnią proces ładowania strony. Na rozszerzeniach plików graficznych także można poczynić oszczędności na ich wadze. Proces szybkiego kadrowania zdjęć do wielkości wyświetlanej może przynieść setki kilobajtów wolnej przestrzeni dyskowej.
5. Linki
Komunikacja wewnętrzna nie powinna mylić użytkownika i w żadnym wypadku np. nie kierować do pustych podstron lub zawierających nieaktualne treści. A zamiast komunikatu „podstrona w budowie”, lepiej umieścić informację o planach rozbudowy serwisu, umieszczoną na stronie głównej.
Właściwe profesjonalne pozycjonowanie jest sztuką samą w sobie i efektem kończącym dzieło. Dobrze zoptymalizowana strona o wiele łatwiej poddaje się zabiegom zawodowego pozycjonera i nie trzeba metodą prób i błędów dociekać zasadności działań. Skontaktuj się z nami, jeżeli chcesz abyśmy Ci pomogli zostać widocznym w Google.
Zobacz poradnik – jak wybrać dobrą agencję SEO?